62. kako premotati
Komentirajući prethodno poglavlje, Draga publika zadovoljno zaključuje da se u tematski okvir konačno uspio probiti i nagovještaj sadržaja iz dnevnopolitičkog prostora.
Reagirajući na tu reakciju, Dežurni se osjeti ponukanim poručiti kako se varaju ukoliko misle da će taj pritajeni aktivizam kulminirati i pritajenom agitacijom za neku od kandidatkinja na gradonačelničkim izborima. Neće, ponajprije stoga što autorovo prebivalište nije u gradu i stoga nema pravo glasa, pa mu se čini neukusnim navijati bilo za gospođu Mrak bilo za gospođu Švaljek, ukoliko svojim glasom to ne može i potkrijepiti.
Ako bi, međutim, Draga publika i dalje inzistirala na barem kakvoj takvoj tendenciji kojom se autor u doživljaju politike uopće vodi, Dežurni će ju uputiti na poglavlje broj 23. Dijagnoza.
Listajući arhivu u potrazi za temama od nešto manje općeg interesa, Dežurni nailazi na file "O Žabeku". Što li je to autor 27. veljače 2008. zapisao o trenutno vodećem facebook guruu, zapita se i dvostrukim klikom otvori file.
"To su fotomontaže. Zbivanja nekad ima, nekad nema. Nekad je samo tekst. Uglavnom se tiče tog likovnog svijeta... Ima i politike. Dosta puta bude duhovito. Ovu zadnju nisam shvatio. Valjda treba znati što se ovdje događa, moraš biti upućen, a ja često nisam ovdje... To sam i prije imao, da ne znam na što se odnosi. Na primjer ono s keficama za zube... To je taj njegov humor, ne znam jel' mi ispričao vic ili nije, neka granična pozicija, ali to kao da je tako i htio... Uvijek ista distanca. To je zapravo i najbolje, nema približavanja i udaljavanja, svejedno što, ali uvijek ista distanca."
AUTOR (preuzima mikrofon): "Znam, to je izjava za Transfer, u okviru njihova priloga o 'Postartu' Željka Badurine. U to sam se vrijeme intenzivno bavio filmom, pa kad me Goga pitala da dam neki komentar na temu 'Postart-a', bilo mi je logično da to bude iz uloge redatelja, koji, po defaultu često putuje, snima po svijetu... Stavio sam i šešir, da bude posve jasno da govorim kao redatelj... Sedam godina kasnije ispada da se ta uloga Gogi dopala, pa me angažirala za jednog od voditelja Transfera."
BADURINA: "Neki dožive prosvijetljenje trenutno, a neki se muče i po 5, 6 godina, pa tek onda. (Misao za utorak, objavljeno na facebooku 29. rujna 2015.)"
GOSPOĐA ŠVALJEK: "Prigovor. Mislim da nije u redu spominjanje njegove facebook stranice, jer facebook publika dobro zna da je gospođa Mrak omiljena protagonistica Badurininih facebook kolaža."
DEŽURNI (u ulozi suca): "Prihvaća se prigovor."
GOGA: "Zvučalo je dosta prirodno, nisam znala da si to napisao i onda naučio napamet."
DRAGA PUBLIKA: "A što se zapravo dogodilo?... Nakon što je ponovo startao, Transfer se nakon tek jedne sezone ponovo ugasio?"
GORAN RADMAN: "Nažalost, iako je to ugovorom bilo predviđeno, nije bilo sredstava za realizaciju nastavka."
AUTOR: "Neobično je to s memorijom, nekad sam u stanju naučiti napamet tri, četiri kartice teksta, recimo kad otvaram neku izložbu, a nekad ne mogu niti dvije rečenice... Recimo, kad smo snimali najave u onom bircu nadomak skele... Ana i ja kao igramo biljar, i sad trebam odigrati potez i izgovoriti jednu rečenicu najave, ali čim se koncentiram na potez, zaboravio sam rečenicu."
BADURINA: "I meni je teško zamisliti da živim na velikoj kugli koja se vrti usred ničega."
GORAN RADMAN: "To je isto kao i odgovor na famozno pitanje zašto godina završava i počinje upravo u najnižem dolu: zato što nema smisla da počne usred nečega, recimo jeseni, proljeća ili ljeta. Mora biti onda kada nema ničega. To smo odlično smislili. Ovima dolje, na suprotnoj strani, dolazi u podne, taman skočili u more, a vrijeme za šampanjac... Nema smokinga, nema predjela i glavnog jela, ne vidi se vatromet."
GOGA: "Ali nema ni zime. Eto vama valcer, eto mene k Aboriđinima... Jer kad me vaš glečer zamrzne, neću se odlediti sutra, nego tek za sto godina."
AUTOR (ravno u kameru): "Upravo o tome i govori ovaj prilog... Kako premotati?..."
ANA (izgovara svoj dio najave kao da citira): "... Otići u Borovo po Forward Shanghai tenisice. Visoke i sasvim nove, s lokomotivom ili strijelcem u plitkom bijelom reljefu na gležnju. Zelene odozdo, mirišu po kaučuku iz Brazila..."*
AUTOR (također): "Zaigrati obranu čvrsto. U napadu kud koji, nije važno, samo tjeraj... Ali, u obrani ići na svaku loptu, blokirati, zaustaviti, preuzeti... U redu je i 0:0."**
BADURINA: "Ako se dovoljno daleko zagledamo u prošlost, ugledat ćemo budućnost."
________________________
* Pješakov gambit, poglavlje XII
** Ibid